Hoppa till innehållet

Kakor på Huge.se

Vi använder kakor (cookies) för att ge dig bästa möjliga funktion på vår webbplats. Innan du godkänt sätter vi bara nödvändiga kakor. Du kan välja vilka kakor vi får använda. Vad är kakor?

Fönsterbyte på Stintavägen 7

2025-10-01 Skogås
Vi ska sanera gammal fogmassa och byta alla fönster på Stintavägen 7. Arbetet utförs av entreprenör Våtrumsteknik på uppdrag av Huge.

Sanering av gammal fogmassa

Vi börjar med att sanera gammal fogmassa runt fönster. Arbetet sker främst utifrån med skylift. När vi ska sanera vid fönstret på balkongen behöver vi komma in i din lägenhet. Våtrumsteknik kommer informera i god tid innan de behöver tillträde till lägenheten.

Tidplan för sanering

30 oktober – 28 november

Byte av fönster

Vi ska också byta alla fönster, det beräknas ta en dag per lägenhet. Arbetet startar högst upp i huset och sker vardagar mellan 07.00-17.00.

Tidplan för byte av fönster

16 februari – 8 april

Du får mer exakt information när vi kommer till just din lägenhet minst 5 dagar i förväg.

Förbered din lägenhet inför fönsterbytet

Monteringen av det nya fönstret kommer att ske inifrån din lägenhet. Därför behöver du se till att det är tomt 1,5 meter in i rummet från fönstret. Det betyder att du också måste ta bort blommor och gardiner från fönstret. Entreprenören täcker över närliggande möbler vid risk för damm samt utför en grovstädning efter att arbetet är slutfört.

Nya persienner i alla fönster

Du kommer att få nya persienner i alla fönster. Du ansvarar själv för eventuellt framtida under­håll av persiennerna. Säg till om du inte vill ha persienner i de nya fönsterna. Vill du ha kvar de gamla persiennerna får du plocka ner dem själv. Sitter de kvar i fönstret kommer de att kastas eftersom de inte passar i det nya fönstret.

Om du inte kan vara hemma

Det är viktigt för entreprenören att de får utföra arbeten det datum som aviseras. Som hyres­gäst har du skyldighet att släppa in Huges entreprenör när denna aviserar om arbete som ska utföras i din lägenhet. Om du inte har möjlighet att vara hemma den dag/tid som blir aktuell för din lägenhet enligt avisering så går det bra att hänga en extranyckel i ”nyckel-tuben”.

Vänligen notera att om montörerna inte kommer in i din lägenhet när de behöver (om du inte öppnar eller inte lämnat nyckel i tuben) kommer du som hyresgäst att få stå för kostnaden för att omboka besöket.

Vi jobbar med din trygghet i fokus

Huge och våra entreprenörer aviserar alltid skriftligen i förväg när vi behöver komma in i din lägenhet. All personal från Huge kan uppvisa en legitimation med foto samt Huges logotyp. Huges entreprenörer ska kunna uppvisa en särskild typ av legitimation som heter ID 06.

Har du frågor?

Varmt välkommen att kontakta:

Gabriel Coskun, 070-208 45 01, gabriel.coskun@vatrumsteknik.se (Våtrumsteknik)

Daniel Strömberg, 072-212 60 65, daniel@mirgruppen.se (Projektledare MIR Gruppen AB)

Daniel Stenius, 073-280 22 40, daniel.stenius@hrb-rs.se (Arbetsledare sanering)

Senast uppdaterad: