Felanmälan
Det enklaste sättet att göra en felanmälan är att använda Huges kundportal Mina sidor. Du kan även ringa vår kundservice. Om du behöver anmäla ett akut fel eller störningar när Huge har stängt kontaktar du vår jour. Det är viktigt att du läser igenom ditt hyresavtal innan du gör en felanmälan. Om du felanmäler en skada som enligt hyresavtalet är ditt ansvar och Huge åtgärdar felet får du en faktura för utfört arbete.
Felanmäl via Mina sidor
Mina sidor är kundportalen där du som hyresgäst kan felanmäla något som inte fungerar i din lokal. Detsamma gäller fel i gemensamma utrymmen i fastigheten där din lokal finns. Finns det flera i personalen som ska kunna göra felanmälan kan vi lägga upp s.k. nyttjarnummer. Hör av dig till oss på lokaler@huge.se om du är intresserad av detta.
Anmäl fel till vår kundservice
08-502 360 10
Öppettider
Mån-tors 07.30-16.30
Lunchstängt 11.30-12.30
Fre 07.30-11.30
Journummer
Ring 08-502 362 07 om du behöver anmäla ett akut fel när Huge har stängt. Vid akuta fel ska du inte vänta till nästa dag. Till akuta fel räknas till exempel hiss ur funktion, stopp i avlopp, inget vatten, helt strömlös lokal eller skada på fastigheten som innebär risk för personskada eller inbrott. Om du kontaktar vår jour för ett fel som inte är akut kan du komma att faktureras för arbetet.
Ärenden som gäller hiss
Vi har tre hiss-entreprenörer: Kone, Schindler Hiss och S:t Eriks Hiss. För information om vilken hissleverantör som ansvarar för hissen i just din fastighet: se information i hissen.
Ärenden som gäller felparkerade bilar
QSG 08-502 362 33
Ärenden som gäller skadedjur
Om du upptäcker skadedjur ska du omgående kontakta Huges kundservice på 08-502 36010.
Vad händer när du gjort en felanmälan?
När din felanmälan registrerats får du besök av en fastighetsvärd. Ibland blir du kontaktad först för att komma överens om en tid. Du kan följa ärendet på Mina sidor.
Senast uppdaterad: