Porttelefon
Dina besökare kommer in via porten genom att knappa in ditt telefonnummer. Du kan ha flera telefonnummer inlagda i porttelefonen.
Porttelefon
Dina besökare ringer upp dig genom att knappa in ditt telefonnummer (utan riktnummer) på porttelefonen och därefter trycka ring. Du svarar genom att trycka stjärna och hålla in knappen en stund. Porten öppnas.
Så här gör du för att koppla ett telefonnummer till porttelefonen:
- Logga in på Mina sidor
- Välj Tvättstuga och Boka tvättstuga (kanske inte verkar logiskt, men samma system (Aptus) används till både porttelefoner och bokning av tvättstugor).
- Klicka på länken för din tvättstuga. Du är nu inne i Aptus-systemet.
- Välj Inställningar.
- Skriv in antingen ditt mobilnummer (inget bindestreck och inga mellanslag), eller numret till din fasta telefon (utan riktnummer och inga mellanslag). Om du lägger in numret till din fasta telefon måste denna klara av tonval.
- Kom ihåg att klicka Spara längst ner till höger.
Vill du ha hjälp eller få inlagt ytterligare ett telefonnummer?
Om du inte är bekväm med internet eller vill koppla ännu ett telefonnummer till porttelefonen behöver du ta dig till något av våra områdeskontor och legitimera dig för att vi ska kunna hjälpa dig.
Byte av passersystem i våra hus
Under åren 2024 till 2027 byter vi ut passersystemet i våra hus. Du som hyresgäst får nya brickor till porten, tvättstugebokning, förråd och garage när det är dags för bytet i ditt hus. Vi byter också ut porttelefonen. Du kommer få mer information när det är dags för huset du bor i.
Vill du redan nu ta del av informationen kan du läsa den här.
Tidplan för byte av passersystem
2024 – Centrala Huddinge
2025 – Flemingsberg
2026 – Skogås och Vårby
Senast uppdaterad: