Nytt passersystem
Under åren 2024 till 2027 byter vi ut passersystemet i våra hus. Du som hyresgäst får nya brickor till porten, tvättstugebokning, förråd och garage när det är dags för bytet i ditt hus. Vi byter också ut porttelefonen. Du kommer få mer information när det är dags för huset du bor i.
Nya röda brickor
När vi byter passersystem i ditt hus kommer vi att dela ut tre nya passerbrickor till varje hushåll i brevlådan.
Om du idag använder fler brickor än tre och vill fortsätta göra det måste du ansöka om att få fler brickor. Skicka din ansökan till nybricka@huge.se
Den nya röda brickan kommer att fungera direkt på alla ställen där du har behörighet.
Din bokade tvättid behöver bokas om
När vi har bytt ut passersystemet kommer din eventuella tvättstugebokning att vara raderad. Därför behöver du göra en ny bokning. Boka tvättstuga via Mina sidor eller boendeappen.
Ny porttelefon
När vi byter passersystem i ditt hus har du möjlighet att få ditt namn synligt i displayen på den nya porttelefonen. Då kan dina besökare snabbt söka upp ditt namn i porttelefonen och direktringa till dig, i stället för att slå ditt telefonnummer. När du svarar och vill öppna porten tryck på * (stjärna). För att neka tillträde till porten lägger du på luren.
Kom ihåg att om besökare ska slå ditt telefonnummer behöver de alltid använda riktnummer, detta gäller både för 07- och 08-nummer.
Så här ser den nya porttelefonen ut
Bergs Lås AB utför bytet
Arbetet utförs av vår entreprenör Bergs Lås AB och deras personal bär alltid ID06-legitimation.
Senast uppdaterad: