Hoppa till innehållet

Kakor på Huge.se

Vi använder kakor (cookies) för att ge dig bästa möjliga funktion på vår webbplats. Innan du godkänt sätter vi bara nödvändiga kakor. Du kan välja vilka kakor vi får använda. Vad är kakor?

Huge nominerade till Kundkristallen

Huge är nominerade till Kundkristallen i årets prestigefyllda fastighetsgala Benchmark Event 2025 under kategorin ”Största lyft i serviceindex för lokaler”. Ett unikt pris som baseras på hyresgästernas omdömen till hyresvärdarna. 

Huge nominerade till Kundkristallen 2024

Jag och vi alla på Huge känner oss otroligt glada och stolta över att ha blivit nominerade. Vi har gjort många förändringar under 2024 så det känns extra kul att våra satsningar ger resultat, säger Kristina Hafström, Huges uthyrningschef lokaler.

För att kunna bli nominerad måste ett fastighetsbolag ha genomfört kundundersökningar tillsammans med AktivBo under 2024. Fastighetsbolagen delas sedan upp utifrån andel lokaler 0-299 eller 300+ och tävlar mot andra fastighetsbolag med likvärdig volym.

– Det är fler bolag än någonsin tidigare som genomför undersökningar och är med och slåss om Kundkristallerna, vilket gynnar både fastighetsbolagen och hyresgästerna. Syftet med Benchmark Event är att skapa drivkraft och stimulera till kontinuerliga förbättringar. När vi summerar 2024 och tittar på aggregerade data för alla bolag ser vi att servicenivån har ökat, vilket är mycket glädjande, säger Frida Kullh, vd på AktivBo Sverige.

Hårt arbete har givit resultat

Baserat på svar från totalt 291 235 respondenter har nu 43 fastighetsbolag nominerats till att vinna de någon av de åtta åtråvärda Kundkristallerna. Huge är nominerade i kategorin ”Största lyft i serviceindex för lokaler” för bolag med 300+ lokaler. Kristina Hafström tror att detta beror på tre större förändringar som genomförts under 2024.

Efter att vi skickade ut enkäter till våra hyresgäster fick vi feedback som vi sedan har agerat på och det här känns som ett kvitto på att det har gjort skillnad.

Tre förändringar 2024

Omorganisation – Tidigare hade de som arbetade som kundvärdar ansvar för både uthyrning av bostäder och kundservice såsom bemanning av reception och växel samt felanmälanhantering. Detta har nu istället delats upp i två separata tjänster för att höja kvaliteten och spetskompetensen. Fokuset är att öka kundnöjdheten och effektivisera felanmälanprocessen.

Platsutveckling – Huge genomför två stora platsutvecklingsprojekt av centrumen i Skogås och Flemingsberg. Detta stärker förtroendet och ökar kundnöjdheten.

Ökad närvaro – I arbetet med att öka närvaron ute hos kund har en ny roll "floormanager" testats under året. En projektanställd konsult med lång erfarenhet av rollen har dagligen ronderat i våra centrum utifrån ”kundens väg”, det vill säga säkerställa att det är helt, rent och snyggt. Ambitionen att genom ökad närvaro stärka relationen mellan hyresvärd och hyresgäst samt förbättra återkopplingen i ärenden och felanmälningar. Även platsutvecklingsprojekten har bidragit till ökad närvaro i våra centrum.

Senast uppdaterad: