Hoppa till innehållet

Kakor på Huge.se

Vi använder kakor (cookies) för att ge dig bästa möjliga funktion på vår webbplats. Innan du godkänt sätter vi bara nödvändiga kakor. Du kan välja vilka kakor vi får använda. Vad är kakor?

Digital succé: Huges digitala satsning ger resultat

Fler hyresgäster än någonsin använder vår boendeapp – och det märks. Den senaste tiden har både antal nedladdningar och nivån på kundnöjdhet ökat, i takt med att vi på Huge växlat upp vår digitaliseringssatsning. Nu sker det mesta i mobilen.

62 procent av våra hyresgäster hade laddat ner boendeappen i juni 2025. Användandet växer snabbt, inte minst när det gäller betalning av hyran som ökat från cirka 500 personer i början av 2024 till över 1 000 under 2025.

Appen används också flitigt till vardagliga ärenden och varje månad bokar hyresgästerna runt 1 700 tvättider via appen. Dessutom publicerar vi på Huge i snitt 50 informationsinlägg varje månad, vilket lett till högre kundnöjdhet i kategorin ”Hyresvärden informerar”. Det syns tydligt i resultaten på vår hyresgästenkät.

Våra medarbetare gör ett fantastiskt jobb med att tipsa hyresgäster om appen och hjälpa dem att komma i gång, säger Lovisa Lind systemförvaltare för boendeappen på Huge.

På vissa adresser är användningen särskilt hög. Ett exempel är ett av våra studenthus i Flemingsberg, där hela 93 procent av hyresgästerna använder appen.

Vi vill att våra hyresgäster ska kunna hantera det mesta som rör boendet direkt i appen. Så vi jobbar flitigt med att få igång nya funktioner som förenklar vardagen för både hyresgäster och medarbetare, och vi har kommit en god bit på vägen, säger Lovisa Lind.

Publicerad: