Digital succé: Huges digitala satsning ger resultat
Fler hyresgäster än någonsin använder vår boendeapp – och det märks. Den senaste tiden har både antal nedladdningar och nivån på kundnöjdhet ökat, i takt med att vi på Huge växlat upp vår digitaliseringssatsning. Nu sker det mesta i mobilen.
62 procent av våra hyresgäster hade laddat ner boendeappen i juni 2025. Användandet växer snabbt, inte minst när det gäller betalning av hyran som ökat från cirka 500 personer i början av 2024 till över 1 000 under 2025.
Appen används också flitigt till vardagliga ärenden och varje månad bokar hyresgästerna runt 1 700 tvättider via appen. Dessutom publicerar vi på Huge i snitt 50 informationsinlägg varje månad, vilket lett till högre kundnöjdhet i kategorin ”Hyresvärden informerar”. Det syns tydligt i resultaten på vår hyresgästenkät.
– Våra medarbetare gör ett fantastiskt jobb med att tipsa hyresgäster om appen och hjälpa dem att komma i gång, säger Lovisa Lind systemförvaltare för boendeappen på Huge.
På vissa adresser är användningen särskilt hög. Ett exempel är ett av våra studenthus i Flemingsberg, där hela 93 procent av hyresgästerna använder appen.
– Vi vill att våra hyresgäster ska kunna hantera det mesta som rör boendet direkt i appen. Så vi jobbar flitigt med att få igång nya funktioner som förenklar vardagen för både hyresgäster och medarbetare, och vi har kommit en god bit på vägen, säger Lovisa Lind.
Publicerad: